miércoles, 9 de febrero de 2011

LA MEVA INTERVENCIÓ A ASSEMBLEA DE L’AGRUPACIÓ LOCAL DEL PSC , celebrada el 4 de febrer de 2011, ELECCIÓ del CANDIDAT A L’ALCALDIA EN LES PROXIMES ELECCIONS MUNICIPALS.

Bona tarda,

Gràcies a tots i a totes per ser aquí, per la vostra confiança, pel vostre treball, il·lusió i esforç.. Voldria fer arribar, especialment, el meu agraïment a l'executiva de l'agrupació i al grup municipal ja que durant aquests anys m'he sentit molt recolzat per vosaltres, hem format un equip, hem fet pinya i hem passat de ser companys a ser amics.

DEDICAR-SE A LA POLITICA ÉS UNA OPCIÓ DE VIDA, DE SERVEI ALS ALTRES.

Si m'ho permeteu faré unes reflexions en veu alta. En primer lloc, vull donar resposta a una pregunta: Quin sentit té dedicar-se a la política? Per a què serveix? (alguns ja coneixeu la meva opinió sobre aquest tema i fins i tot he publicat un article sobre això). La política és un instrument per arribar a la felicitat, per intentar ser cada dia una mica més feliços. Però com que no vivim sols, sinó que vivim en comunitat, aquesta felicitat només es pot obtenir si dotem a la comunitat de recursos que ens ajudin a arribar a la felicitat. Una comunitat que faciliti la igualtat d'oportunitats en educació, cultura, esport, etc. Per això és necessari que aquesta comunitat s'organitzi a través de valors democràtics i de llibertat. Per tant, entenent la política d'aquesta manera, dedicar-s’hi és una opció de vida, d'entendre que la vida és el servei als altres per tal d'obtenir la felicitat individual a través de la col·lectiva.

Altra cosa molt diferent són els càrrecs públics o orgànics dins del partit. És cert que tenir aquest tipus de responsabilitat és una oportunitat per a transformar el nostre entorn, per canviar les coses. Però no és menys cert que podem incidir en la millora de la nostra realitat comunitària a través de la nostra participació en associacions veïnals, ONG, comunitats d'escales, el nostres llocs de treball, etc. Per tant, de la mateixa manera que abans deia que dedicar-se a la política és una opció de vida, ara afirmo que els càrrecs públics o orgànics dins del partit o d'altres associacions o entitats són esporàdics i han de tenir un principi i una fi.

EN DEFENSA DE LA CLASSE POLÍTICA

Per tal d'arribar a la felicitat a través de la comunitat és necessària la llibertat i la democràcia. Per ser lliures i demòcrates són necessaris els polítics, els nostres representants legítims, als qual hem d'exigir, però també hem de tenir-ne cura. En aquests dies d’incertesa i de crisi, constantment escoltem crítiques i atacs contra els polítics. No hi ha res pitjor, en qualsevol aspecte de vida, que generalitzar un fet puntual. La majoria dels polítics són gent honrada, amb esperit de servei. Que hi ha indesitjables i corruptes? I tant, n’hi ha uns quants, com a qualsevol estament de la societat. Els podem trobar a nivell professional, empresarial... Però a aquestes persones el que cal és desemmascarar-les i fer que el pes de la llei els caigui a sobre. Però mai s'ha de fer extensiu a tota la classe política.

Segons la meva manera d'entendre, aquesta campanya de desprestigi de la classe política, contra els nostres representants legítims és una campanya orquestrada per la dreta ja que,, si no hi hagués polítics, no hi hauria democràcia. Si no hi hagués democràcia, no hi hauria llibertat i si no hi hagués llibertat ni democràcia, l’única alternativa és la dictadura i el feixisme, amb tot el que això comporta.

LA PROPERA LEGISLATURA VULL SEGUIR ESSENT L'ALCALDE DE CANOVELLES.

Són diversos els motius pels quals vull demanar-vos la vostra confiança per, durant la propera legislatura, continuar sent el vostre alcalde. Per responsabilitat, per il·lusió. Perquè m'estimo els canovellins i canovellines són la meva gent, els que m'han vist créixer i madurar. Per confiança en el futur del nostre poble. Perquè vull liderar la transformació d'aquest poble. Perquè Canovelles sigui cada dia més, més cultura, més educació, més salut, més esport, més solidaritat, més cohesió, en definitiva, que Canovelles sigui cada dia una ciutat més amable... Vull, des de l'alcaldia, posar tot el meu esforç per aconseguir que la gent de Canovelles sigui cada dia una mica més feliç.

Vull continuar sent l'alcalde de Canovelles durant 4 anys més. Perquè tinc al darrere un partit que em dóna suport, un partit que disposa de la gent i dels recursos necessaris per formar i treballar en equip (des de l'Ajuntament i des de l'Agrupació). Perquè hi sou vosaltres, bona gent, als quals és difícil no estimar, i fer que passeu de ser companys a ser amics. Per això, perquè vosaltres, els meus amics i amigues, esteu al darrere, o al davant, segons es miri, d'aquest gran projecte comú. Fent pinya.

QUÈ US PUC OFERIR?

Il·lusió. solvència, credibilitat. Crec que he demostrat durant la meva vida, i des de l'alcaldia, que acompleixo allò que dic, que crec de veritat que el treball en equip suma, que no exigeixo a ningú més del que m'exigeixo a mi mateix.

Confiança. Que jo, que nosaltres, som gent d'aquí, gent normal que vivim i convivim a Canovelles i que ens preocupem pels nostres veïns, pel nostre poble, per allò que vivim dia a dia.

Feina. No m'espanta la feina, no m'espanten els reptes, no m'importa anar contra corrent, estic acostumat, sempre que cregui que l'objectiu pel qual lluitem, val la pena. No m'importa rectificar i reconèixer els meus errors, que també en tinc i no són pocs.

Possiblement aquesta no sigui la intervenció que esperàveu de mi, i esteu esperant que us expliqui de forma detallada els projectes, les idees que vull compartir i consensuar amb vosaltres per fer a Canovelles durant aquest 4 anys. Però ja arribarà aquest moment. Avui, només vull dir-vos que no hi ha major honor que ser l'alcalde del teu propi municipi. Avui, només vull dir-vos que vull continuar sent l'alcalde per amor, per passió, perquè estic enamorat de Canovelles i de la seva gent.
Gràcies. Si fem allò que hem de fer durant aquest mesos, si treballem dur, no ho dubteu, tornarem a guanyar les eleccions! Tornarem a governar a Canovelles. A més, ha de ser així, perquè som l’única alternativa seriosa i solvent per garantir el futur de Canovelles, del nostre poble.

Guanyarem les eleccions perquè estimem a aquest petit gran poble i a la seva gent.

Moltes gràcies!

José Orive Velez.