jueves, 12 de diciembre de 2013

I del meu llibre quan se'n parla?

Llegeixo els titulars de la premsa d’avui, que són el mateixos des de fa temps, i de veritat que ja cansen:

·        PPC, C’S, i UPyD denuncien el simposi “Espanya contra Catalunya” per incitar l’odi.
·        ERC supedita els pressupostos a l’acord sobre la pregunta.
·        El Govern descarta que ERC refaci els pressupostos per la pregunta.
·        Herrera avança de què les preses pot rebentar el procés sobiranista.
·        El Parlament balear aprova que els països catalans no existeixen.
·        L’ANC i Rcat reclamen un enunciat inequívoc de la pregunta.
·        Rajoy esgrimeix l’esperit de concòrdia de Mandela per apel·lar a la unitat d’Espanya.
·        El Govern eludeix la polèmica amb ERC sobre la consulta.
·        Forcadell: no ens serveix que la pregunta digui “Estat propi” perquè no significa res.
………….. i així fins a l’esgotament.

Ahir, com tots els dimarts i dijous, vaig rebre els veïns que volien parlar amb mi. Després de llegir la premsa i veure la sala del meu despatx plena de gent vaig pensar que vindrien tots molt preocupats per la consulta, la pregunta, la bandera, la independència, la unitat d’Espanya…

Però sorprenentment no va ser així. Els meus veïns i veïnes venien a parlar amb mi per altres motius: no podien pagar la hipoteca i es trobaven en un procés de desnonament, se’ls havia acabat la prestació d’atur i no cobraven res, no podien pagar el material escolar dels seus fills, tenien la nevera buida i uns fills que alimentar, una mare ja gran al llit amb un Alzheimer avançat i no la podien atendre, una malaltia crònica i no els tenien diners per als medicaments, un avi que amb la seva pensió havia de mantenir als seus fills i néts... Gent que pateix, que se sent culpable del seu fracàs quan en realitat en són víctimes...

Acabo les visites, em quedo sol en el meu despatx, en silenci, i encara sento les llàgrimes que aquest dimarts i tots els dimarts i dijous vessen els meus veïns  i angoixats, tristos, sentint-se culpables.

Miro els titulars de la premsa que tinc sobre la taula i em pregunto: mentre arriba o no la terra promesa, el paradís, qui m’ajuda a donar respostes als problemes reals de la meva gent?

I del meu llibre, quan se’n parla?

Entre les piles de papers que hi ha sobre la taula veig la carpeta de l’avantprojecte de Llei de Reforma de l’Administració Local que em recorda insistentment que no tinc competències en polítiques d’ocupació, ni en promoció econòmica, ni en serveis socials, ni en educació, ni en polítiques de gènere, etc... llavors qui s’ocupa del meu llibre. Els que diuen que haurien de fer-ho estan ocupats amb un altre llibre que no té res a veure amb el meu.

Vull i exigeixo que es parli del meu llibre!!

 José Orive Vélez

Alcalde de Canovelles