sábado, 10 de mayo de 2014

Rosario Márquez exposa les seves pintures al Centre Cultural

“L’art està en tots vosaltres i no a les parets”, amb aquesta frase va inaugurar la Rosario Márquez la seva primera exposició de pintura, al Centre Cultural. L’artista, acompanyada per l’alcalde, va presentar ‘Posa un quadre a la paret’, una mostra de pintura que recull 25 quadres creats per l’autora a partir de diverses tècniques: pintura a l’oli, pintura amb espàtula i pintura amb brotxa.

L’artista pateix des de fa uns anys esclerosis múltiple i la pintura ha estat per ella una sortida a la difícil situació per la qual està passant. “Pintar em relaxa, m’aporta tranquil·litat i em desconnecta de la realitat, a vegades, molt dura”, va explicar la Rosario. “Quan ja no vaig poder continuar pintant amb la mà dreta, a causa de la meva malaltia, vaig decidir continuar amb l’esquerra”, va afegir l’autora.

Un clar exemple de superació i optimisme, que l’artista ha sabut també expressar en el seus quadres, la majoria dels quals són paisatges plens de color i de vida. Quadres que expressen “emoció, somnis de creació i el caminar de l’experiència que ens transporten a nous llocs per descobrir”, segons paraules de la pròpia artista.

“Inaugurar l’exposició de la Rosario em fa especial il·lusió ja que, no només és una gran artista, sinó que també és una veïna molt lluitadora y estimada al poble”, va expressar l’alcalde, afegint que “prova d’això és la gran quantitat de gent que ha vingut avui al Centre Cultural a acompanyar i felicitar a la Rosario per donar aquest pas endavant”.

L’artista, que rep classes particulars de la professora M. Àngels del Centre Cívic Pau Casals, afronta el futur amb optimisme i amb ganes de continuar pintant.

La seva obra, ara, queda exposada al públic al Centre Cultural fins el 19 de maig.

Més informació: www.rosariomaquez.es